Khách hàng của AOBA VN có tập đoàn mẹ là một công ty có lịch sử hình thành từ hơn 100 năm tại Nhật Bản, một trong những nhà sản xuất đồng thời là nhà cung cấp vòng bi (bearings) hộp số, cần trục trước, .. lớn nhất thế giới cho thị trường công nghiệp và xe hơi, máy bay… Công ty đã đặt chân đến 27 nước trên thế giới.
Tại Việt Nam, từ văn phòng đại diện đã phát triển thành công ty và đang ngày một lớn mạnh với các khách hàng chủ chốt như Honda, Yamaha,…
Job description:
Sales Activities: (70% – 80%)
- Responsible for providing ongoing support to high value customers
- Make presentation slide & visit customers regularly to maintain good relationship, update projects information, competitors information, customers’ feedback about products & service
- Identify & receive new project information, make quotation, follow up customer feedback about quotations, competitors’ information to win project. After winning project, communicate with customers & factory side to ensure delivery to customers
- Mornitor PO & delivery schedule from customer to avoid linedown problem
- Mornitor PO & Forecast from customers to analyze fluctuation trend
- Negotiate with customers in case there is anything happen
- Develop new customers to expand sales
- Research & report about sales market trend, competitors’ activities…
- Other tasks from company
Engineering Activities: (20% – 30%)
- Promote products & technology by presentation
- Technical support & trouble shooting when necessary
- Do training about products, bearing handling, bearing trouble shooting, bearing installation… to support customers, make good relationship & enhance image
- Receive customers’ quality claim & do investigation with Genenral Manager’s instruction. Negotiate with customers in need & report customers about investigation result
- Fulfill all customers’ request about technical questions, technical survey…