1. Accounting duties 2. 5S and Safety Implementation 3. Manpower management 4. Rules and Regulations 4. Other duties.
Merchandising management - Monitor the receiving of merchandise at bay to ensure accuracy in quantity and specifications according to purchase orders. - Check documents enclosed to order form for accuracy and adequate information, especially special declaration as per Viet Nam law and regulation (i.e. declaration of animal quarantine, customs declaration, etc.). - Monitor merchandise exported from store to be delivered to customers or for maintenance purposes. - Monitor merchandise destroy at garbage storage area. - Inspect PA zero process to control inventory. - Monitor the return of slow-moving, non-confirming merchandise to suppliers. - Work with suppliers during receiving merchandise to solve any arising issues. - Manage loading bay, ensuring the best condition for all equipment and tools. - Communicate with relating parties to coordinate and take initiatives to support the receiving of merchandise. - Carry out stock take according to Store’s procedures and regulations. - Receive, check VAT invoices from suppliers then pass to HQ Accounting Department for payment. - Assist MMD Manager in making plan, arranging manpower, asking for manpower support from other departments to prepare for bi-annual stock take (Store) and monthly stock take (Foodline) to control inventory levels. - Assist MMD Manager in monitoring stock take activities to ensure accuracy and effectiveness. - Assist MMD Manager in analyzing stock take report and reconcile with data storage system in cooperation with other departments.
5S and Safety Implementation - Ensure merchandise and receiving area is free of dust, well arranged, tidy, and neat and in proper area. - Ensure the best conditions for all equipment and tools.
Manpower management - Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty. - Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations. - Ensure General Staff’s attendance and attire. - Be responsible for General Staff’s performance. - Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity. - Regularly train and motivate subordinates in daily works. - Identify potential staff for succession planning purposes. - Build and promote team work spirit."
Rules and Regulations - Follow all Department procedures relating to merchandise management. - Follow safety, health procedures, Company’s policies, rules and regulations. - Check, monitor, remind and guide General Staff to follow the rules and regulations.
Other duties - Make periodical report as required by job nature. - Support other departments as necessary. - Other tasks or responsibilities as assigned by MMD Manager and Store Manager.
Good communication and problem solving skills
Self-disciplined with ability to work independently
Computer literate (Word, Excel, Power Point)
Ability to communicate in English (verbal and written) is a plus
Job Requirement
University/College degree
Minimum 01 year of experience in the same function
Be able to work at shift & on Public holidays
Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus
More Information
Degree:
College
Age:
Unlimited
Job type : Permanent
Salary:
Competitive
Company Overview
Công Ty TNHH Aeon Việt NamContact person: HR Dept - Main account
AEON Việt Nam chúng tôi là nhà kinh doanh bán lẻ đến từ Nhật Bản với lịch sử hơn 260 năm. Năm 2012, AEON chính thức thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam...Detail
AEON Việt Nam chúng tôi là nhà kinh doanh bán lẻ đến từ Nhật Bản với lịch sử hơn 260 năm. Năm 2012, AEON chính thức thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam hoạt động tại thị trường Việt Nam và khai trương Trung tâm mua sắm đầu tiên – AEON Tân Phú Celadon ở quận Tân Phú vào năm 2014. Kể từ đó, AEON Việt Nam đặt mục tiêu sẽ mở thêm nhiều trung tâm mua sắm trên toàn quốc trong những năm sắp tới.
Triết lý “theo đuổi hòa bình, tôn trọng con người và đóng góp cho cộng động với việc lấy khách hàng làm giá trị cốt lõi” chính là nguyên tắc bất biến trong mọi hoạt động của chúng tôi, và triết lý này chưa từng thay đổi từ lúc công ty được sáng lập đến nay.
Chúng tôi luôn đặt lợi ích khách hàng lên vị trí hàng đầu. Công ty TNHH AEON Việt Nam luôn lắng nghe ý kiến của khách hàng, và vận động toàn nguồn lực của công ty để cùng khách hàng Việt Nam tạo nên một tương lai đầy hứa hẹn, thông qua việc nâng cao giá trị cuộc sống hằng ngày của khách hàng bằng những giải pháp năng động, sáng tạo.
Để có thể mang đến sự hài lòng cho khách hàng, chúng tôi tạo dựng môi trường làm việc ý nghĩa, luôn duy trì đào tạo và tập huấn tất cả nhân viên để chuẩn bị cho sự phát triển trong tương lai và mang đến nhiều cơ hội thách thức cho những ai sẵn lòng và mong muốn cải thiện.
Chúng tôi đặt mục tiêu trở thành “Nhà bán lẻ hàng đầu ViệtNam” với chính sách công ty mạnh mẽ đối với 03 sứ mệnh: “đóng góp cho xã hội, tạo sự tin cậy cho đối tác và tối đa hóa lợi ích của khách hàng”. Chúng tôi hướng đến việc xây dựng một công ty phát triển hài hòa cùng cộng đồng địa phương.
Tại Việt Nam, chúng tôi đã liên tục triển khai nhiều hoạt động xã hội từ năm 2010, bao gồm các “Dự án trồng rừng” của Quỹ Môi trường AEON để bảo vệ môi trường và các “Dự án xây dựng trường học”, “Chương trình học bổng” của Quỹ AEON 1%.Chúng tôi đang thực hiện một loạt các hoạt động nhằm đóng góp cho môi trường và xã hội. Chúng tôi luôn trân trọng và nỗ lực để tạo ra những giá trị liên kết giữa khách hàng và cộng đồng.
Chúng tôi đang nỗ lực hết mình để tạo dựng tương lai và chúng tôi mong muốn cùng phát triển với các đối tác Việt Nam. Chúng tôi chân thành cảm ơn sự quan tâm và hỗ trợ từ các vị lãnh đạo Nhà Nước, các Bộ, ban ngành, các cơ quan truyền thông, báo chí, các đối tác và Quý khách hàng. Chúng tôi hy vọng sẽ tiếp tục nhận được sự hỗ trợ của quý vị trong tương lai.