A mock-up train on the Cat Linh-Ha Dong urban railway in Hanoi was displayed for public comment at the Giang Vo Exhibition Centre on October 29.

A model of the Cat Linh-Ha Dong elevated railway is on display to allow people to give their feedback, General Director of Railway Project Management Unit Le Kim Thanh said.

The exhibition, which opens today, will run at the Giang Vo Exhibition Centre till November 30.

Thanh said the public feedback would be taken into consideration and the design revised, if necessary, by the management unit, the EPC (engineering, procurement and construction) contractor and manufacturer making the commercial trains in accordance with the approved technical standards and requirements of the trains.

Thirteen trains will run on the railway line, with four carriages each.

The average speed of the train will be about 35km per hour, with a maximum speed of 80km per hour. The trains will be put into operation in the first stage with the frequency of five to six minutes, and then two to three minutes per trip in the future. The train can carry a maxium of 28,500 passengers per hour per direction.

The train will be decorated with an image of Khue Van Cac (the pavilion of the constellation of literature) in Van Mieu-Quoc Tu Giam (the Temple of Literature), a symbol of Ha Noi and its body is made of stainless steel.

The trains are being manufactured by China's Beijing Subway Rolling Stock Equipment Ltd.

The Cat Linh – Ha Dong urban railway project began in November 2011, and was expected to be completed by the end of 2014, with the trials set to begin in 2015 and the official launch in 2016. However, land clearance issues and capital management have delayed the project's completion till the middle of 2016.



 

Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện





Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện

The Railway Project Management Unit, under the Ministry of Transport, plans to buy 13 Chinese trains for the Cat Linh-Ha Dong urban railway project.






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện

The train is painted in green with the Temple of Literature as its symbol.






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện

The 79-metre long train has 4 passenger cars. 







Đây là đầu tàu mẫu trong số 13 đoàn tàu mà Ban quản lý dự án đường sắt (Bộ Giao thông Vận tải) dự kiến mua cho dự án đường sắt đô thị Cát Linh - Hà Đông.






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện

It is 2.8 metre wide






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện

Chairs are made of composite. 







Ghế làm bằng composite độ bền cao, tránh cảm giác lạnh khi ngồi vào mùa đông.





Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện

Information mapping is available in passenger cars.







Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện

According to Le Kim Thanh, General Director of the Railway Project Management Unit, the train is manufactured by Beijing Rolling Stock Equipment Co. Ltd,






Người Hà Nội xếp hàng lên tham quan tàu điện


Zing/VOV/VNS