VietNamNet Bridge - Investors of HCM City’s metro project are displaying one of the rail cars proposed for use for the Ben Thanh Market - Suoi Tien metro route from March 15 through April 15.

Bui Xuan Cuong, head of the HCM City Urban Railway Management Board, said residents’ opinions will be considered before making final decision on the rail car system to be adopted for the line.

During the first phase, the train will have three cars, with a capacity of 300 passengers each, and it will travel at 110km/h on elevated railway sections, and 80km/h underground.

The Ben Thanh - Suoi Tien metro line is 19.7 km long, and 17.1 km of that is above ground with 11 stations and a 2.6 km underground with three stations. The project is estimated to cost $2.4 billion.

The proposed car design features four doors to ease boarding congestion during rush hours. Fiber–reinforced plastic seats along the sides of the car will allow more standing room, with features to assist disabled passengers.

This is the first metro line in the country, which is expected to be completed in 2019 and put into use in 2020.

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM

 

 

 

 

Bên trong tàu điện ngầm tuyến metro số 1 TP HCM




 

Zing/VNN