Job Description
POSITION SUMMARY
The Digital Fundraising and Communications Specialist will be responsible for online communications and fundraising for the organization by using website and social networks (Facebook, Youtube, Instagram, LinkedIn, Tiktok, etc); online crowdfunding platforms; running FB ads and Email Marketing.
This position provides a unique opportunity for an individual with superior strategic thinking, communication, analysis and project management skills to lead from the front in ensuring a sustainable fund for Teach for Viet Nam.
RESPONSIBILITIES
Responsibilities include but are not limited to:
Vision and Strategy (10%):
Develop communications and fundraising strategies to reach organizational goals.
Ensure communications and fundraising strategy are in alignment with Teach For Viet Nam’s mission and vision.
Track progress against strategy and report to relevant stakeholders on a regular basis.
Content Creation (35%)
Develop/edit communication content in different forms in the form of articles, images, videos, etc to serve the organization's communications and fundraising.
In charge of content and posting on the organization's digital platforms including the website, and social media channels such as Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, Tiktok, etc.
Coordinate with Communications Intern and Design Intern to prepare communication materials for the organization's media and fundraising campaigns/events.
Graphic Design and Video Editor (30%)
Take photos/edit images and videos necessary for internal and external communication through social networks, websites, TVC, etc.
Design images used in printing communication materials for events and fundraising activities: direct fundraising, online fundraising, corporate fundraising and the organization's website content such as banners, brochures, standee, backdrop, leaflet, and wobbler, etc.
Newly designed and updated the organization's communication products: pens, key chains, t-shirts, canvas bags, notebooks, teddy bears, and communication toolkits for fundraising.
Collaborate with the program team to get the daily videos and pictures to use for communications and fundraising materials.
Work with the event and design agencies when required.
Digital Fundraising (20%)
Creating/updating new fundraising cases on crowdfunding platforms: Global Giving, Benevity, Momo, Zalopay, Thiennguyen.apps and other crowdfunding platforms to raise funds for the organization.
Run Fb ads, analyze data to measure and evaluate the FB ads’ effectiveness.
Coordinate with relevant departments/teams to run fundraising campaigns and events.
Send monthly e-newsletters to donors.
Looking for the ambassadors, KOLs, Influencers, etc to support the fundraising and fellow recruitment campaigns.
Other tasks as required by the Direct Manager.
Learning and Development (5%):
Upskill through training and workshops with the regional and global network.
Take an active part in building a learning organization and positive work culture (some activities include but are not limited to annual step-back, Summer Institute training, quarter and annual coaching conversations.)
Giảng dạy vì Việt Nam – Teach For Viet Nam (TFV) được thành lập năm 2016 là DNXH phi lợi nhuận Việt Nam về giáo dục và là đối tác độc lập của mạng...Detail Giảng dạy vì Việt Nam – Teach For Viet Nam (TFV) được thành lập năm 2016 là DNXH phi lợi nhuận Việt Nam về giáo dục và là đối tác độc lập của mạng lưới giáo dục toàn cầu Teach For All.
TFV tìm kiếm và phát triển những nhà giáo dục tiên phong từ nhiều ngành nghề khác nhau, trang bị cho các bạn kỹ năng cần thiết về sư phạm, lãnh đạo và đưa các bạn vào làm việc hai năm tại các trường công lập ở vùng nông thôn trên khắp cả nước.
Các nhà giáo dục tiên phong và đội ngũ nhân sự của TFV không chỉ đảm nhiệm việc giảng dạy mà còn làm việc sâu sát với nhà trường, phụ huynh và chính quyền để cùng xây dựng năng lực lãnh đạo và đưa ra những giải pháp phù hợp với vấn đề của từng địa phương. Bởi vì chúng tôi tin, khi đã hiểu góc nhìn của giáo viên, vấn đề của địa phương và câu chuyện của hệ thống; các bạn sẽ đủ vững vàng để trở thành những hạt nhân thay đổi, gắn kết mọi mảnh ghép trong bức tranh giáo dục, truyền cảm hứng tới lớp trẻ và cộng đồng giáo viên. Từ đó, lan tỏa tác động tích cực tới mọi lớp học và vùng miền.
Đến nay, TFV đã phát triển 82 Nhà giáo dục tiên phong, tham gia giảng dạy các môn tiếng Anh, STEM và giáo dục khởi nghiệp tại 111 trường thuộc tỉnh Tây Ninh, Quảng Nam và Đồng Tháp; tạo tác động tích cực đến hơn 36.000+ học sinh, 3000+ giáo viên và 2000+ phụ huynh.
Mục tiêu đến năm 2030, TFV phát triển 10.000 Nhà giáo dục tiên phong để góp phần kiến tạo nền giáo dục hoàn thiện cho mọi trẻ em Việt Nam.
View less