In charge of the footwear division in collaboration with Principals Merchandise, including the following responsibilities:
- In new launch, select designs.
- Make sure each design has a price and an earning margin.
- Collaborate with VM and MKT to develop a weekly plan for the merchandise performance.
Plan imported and exported products for the South area working together with the logistic department.
Plan the Inventory Schedule weekly with Operation & Ecom & Warehouse to optimize OT or Transportation Cost, suitable with the delivery time, Holiday/High demand times.
Analyze and distribute SF2 channel-appropriate products by category and quantity.
Supervise responsibilities including the replenishment, consolidation, and pull-back of executive roles.
Collaborate with VM and MKT to develop a weekly plan for the merchandise performance.
Inventory Analysis: Category level, Region Consolidation, Ad-hoc/SKU/Collection situation conditioned.
Create and maintain brand stock reports and templates according to Group Brand Director directives.
Run SAP Pricing update, STO creation, WMS Bin location, Pooling Report System, and SAP Supply tool operations.
Job Requirement
Excel experience with complex equations, Macros, Pivot Tables/Chart, Excel Power Query and VBA.
3 – 5 years' experience in a merchandise planning role for apparel and accessories (shoe & bag).
Experience with Excel Power Pivot or other BI tools is a plus
Experience with cross functional teams such as merchandising, marketing, warehousing.
More Information
Degree:
Bachelor
Age:
25 - 40
Job type : Permanent
Salary:
Competitive
Company Overview
CÔNG TY CỔ PHẦN MAISON RETAIL MANAGEMENT INTERNATIONALContact person: Phòng Tuyển Dụng
Được thành lập vào năm 2002 Công ty Cổ phần Maison (Maison) đã nhanh chóng trở thành một trong những công ty phân phối thời trang lớn nhất trong việc giới...Detail
Được thành lập vào năm 2002 Công ty Cổ phần Maison (Maison) đã nhanh chóng trở thành một trong những công ty phân phối thời trang lớn nhất trong việc giới thiệu các thương hiệu thời trang cao cấp và sang trọng tại Việt Nam. Sau thành công ngoài mong đợi của cửa hàng đầu tiên, hiện Maison đang là ngôi nhà chung của hơn 18 thương hiệu đình đám thế giới. Dự báo sẽ có nhiều thương hiệu mới được ra mắt vào năm 2022, thổi vào thị trường Việt Nam những giấc mơ thời trang bất tận. Maison không chỉ lan tỏa văn hóa thời trang thế giới đa dạng mà còn mang đến một nền tảng thời trang giá trị, dịch vụ khách hàng tận tâm, có trách nhiệm, để Việt Nam là điểm đến sành điệu cho tất cả các tín đồ thời trang.
Lợi Ích: Maison giúp phát huy tiềm năng của nhân viên trong cả sự nghiệp lẫn cuộc sống cá nhân, đồng thời tạo nền tảng vững chắc cho các kế hoạch dài hạn.
Đổi Mới: Maison giao phó trách nhiệm cho bạn và khuyến khích những sáng tạo trong công việc, bởi đây chính là chìa khóa dẫn đến thành công.
Phát Triển: Ngoài các khóa đào tạo chuyên môn và kỹ năng mềm, môi trường làm việc đa dạng của Maison giúp bạn va chạm và tích lũy nhiều kinh nghiệm quý báu.
Liên Kết: Thông qua thời trang, chúng ta là một thể thống nhất. Maison khuyến khích các hoạt động vui chơi, giải trí, xây dựng đội nhóm và các cuộc thi để kết nối và giao lưu giữa các phòng ban.