Operations duties a. Merchandise management - Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure • Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality. • All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally. • Changing price label (if necessary) is completed before store opens. - Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD. - Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s). - Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled. - Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor. - Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day & Mommy Day and Public Holidays. b. Non-merchandise management - Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure • Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions • Sales floor is kept clean & tidy • All backrooms are locked in good conditions • POP execution is carried out properly • Fire safety procedure is carried out properly - Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager. - Execute store opening & closing as directed by supervisor.
Manpower management - Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule. - Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations. - Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire. - Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s). - Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance. - Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing. - Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development. - Identify potential staff for succession planning purposes. - Build and promote team work spirit.
Rules and Regulations - Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations. - Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations
Other duties - Opening & closing Store. - Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip). - Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager and Store Manager.
Job Requirement
Strong analytical skill, good at data/figures
Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral)
Teamwork skill: Actively promote team work
Service orientation: customer service minded
Leadership: Acting leadership by example
Good presentation, problem solving and sales skills
Computer skill (Word, Excel, Powerpoint).
Ability to cope with stressful situation at work
Self-disciplined with ability to work independently
Be able to work at shift & on Public holidays Preferred skills
Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus
Location: tại 1 trong 2 kho AEON Tân Phú & Cao Thắng, Distric 1
More Information
Degree:
College
Age:
Unlimited
Job type : Permanent
Working time: 6 ngày/tuần, 8h/ngày và 6 ngày nghỉ/tháng
Salary:
Competitive
Company Overview
Công Ty TNHH Aeon Việt NamContact person: HR Dept - Tạ Quang Bửu
AEON Việt Nam chúng tôi là nhà kinh doanh bán lẻ đến từ Nhật Bản với lịch sử hơn 260 năm. Năm 2012, AEON chính thức thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam...Detail
AEON Việt Nam chúng tôi là nhà kinh doanh bán lẻ đến từ Nhật Bản với lịch sử hơn 260 năm. Năm 2012, AEON chính thức thành lập Công ty TNHH AEON Việt Nam hoạt động tại thị trường Việt Nam và khai trương Trung tâm mua sắm đầu tiên – AEON Tân Phú Celadon ở quận Tân Phú vào năm 2014. Kể từ đó, AEON Việt Nam đặt mục tiêu sẽ mở thêm nhiều trung tâm mua sắm trên toàn quốc trong những năm sắp tới.
Triết lý “theo đuổi hòa bình, tôn trọng con người và đóng góp cho cộng động với việc lấy khách hàng làm giá trị cốt lõi” chính là nguyên tắc bất biến trong mọi hoạt động của chúng tôi, và triết lý này chưa từng thay đổi từ lúc công ty được sáng lập đến nay.
Chúng tôi luôn đặt lợi ích khách hàng lên vị trí hàng đầu. Công ty TNHH AEON Việt Nam luôn lắng nghe ý kiến của khách hàng, và vận động toàn nguồn lực của công ty để cùng khách hàng Việt Nam tạo nên một tương lai đầy hứa hẹn, thông qua việc nâng cao giá trị cuộc sống hằng ngày của khách hàng bằng những giải pháp năng động, sáng tạo.
Để có thể mang đến sự hài lòng cho khách hàng, chúng tôi tạo dựng môi trường làm việc ý nghĩa, luôn duy trì đào tạo và tập huấn tất cả nhân viên để chuẩn bị cho sự phát triển trong tương lai và mang đến nhiều cơ hội thách thức cho những ai sẵn lòng và mong muốn cải thiện.
Chúng tôi đặt mục tiêu trở thành “Nhà bán lẻ hàng đầu ViệtNam” với chính sách công ty mạnh mẽ đối với 03 sứ mệnh: “đóng góp cho xã hội, tạo sự tin cậy cho đối tác và tối đa hóa lợi ích của khách hàng”. Chúng tôi hướng đến việc xây dựng một công ty phát triển hài hòa cùng cộng đồng địa phương.
Tại Việt Nam, chúng tôi đã liên tục triển khai nhiều hoạt động xã hội từ năm 2010, bao gồm các “Dự án trồng rừng” của Quỹ Môi trường AEON để bảo vệ môi trường và các “Dự án xây dựng trường học”, “Chương trình học bổng” của Quỹ AEON 1%.Chúng tôi đang thực hiện một loạt các hoạt động nhằm đóng góp cho môi trường và xã hội. Chúng tôi luôn trân trọng và nỗ lực để tạo ra những giá trị liên kết giữa khách hàng và cộng đồng.
Chúng tôi đang nỗ lực hết mình để tạo dựng tương lai và chúng tôi mong muốn cùng phát triển với các đối tác Việt Nam. Chúng tôi chân thành cảm ơn sự quan tâm và hỗ trợ từ các vị lãnh đạo Nhà Nước, các Bộ, ban ngành, các cơ quan truyền thông, báo chí, các đối tác và Quý khách hàng. Chúng tôi hy vọng sẽ tiếp tục nhận được sự hỗ trợ của quý vị trong tương lai.