To be responsible for the management, development, delivery the merchandise strategy and category management concepts to subordinates, maximize category sales, profit, trading income generation, stock, and support stores to achieve best operating results.
II. Job Accountabilities:
2.1. Strategic:
Implement the merchandise, buying and pricing strategies for categories, in line with the agreed company vision and mission
To increase category penetration, trade up customers, develop competitive edges and to capitalize market opportunities
Keep abreast of the retail environment by paying regular visits to stores, to competitors and also internationally and initiate appropriate decisions /actions to ensure competitive advantage is maintained. Develop new product and service concepts to lead the growth of the Company
2.2 Sales and Profit
Strengthen sales performance by monitoring and analysic salesto identify areas of improvement
Manage margin and pricing to maximize category profits and ensure the price competitive
Negotiate the best terms with suppliers to maximize trading income and gain benefit for company
Build and mantain good business relationships with vendors
2.3 Stock
Manage stock levels and mark downs to ensure that product availability is high yet ensure that cash flows and profits are maximized by controlling stock levels within set targets
Establish and maintain effective SKU control and tail management
2.4 Customer Focus
Work closely with all related departments to roll-out and evaluate merchandising activities which are customer focused in offering interesting and innovative promotional activities and events to increase sales, profits and foot- traffic
Continuously review the product category mix to fit with customers’ needs
Lead the category in charge to develop appropriate CRM strategies to improve customers' loyalty and to maximize promotion returns
2.5 People:
Develop and train subordinates to strengthen the team.
Build an effective and open working relationship both within the Merchandising Department and with other Departments
2.6. Central Administration
Merchandize System Compliance/ Standard Operating Procedure (SOP): maintenance and enhancement
Analyze current operating procedures for job relevance, as well as the potential for technological advancements for productivity enhancement and aiming at reducing lawsuits, employee or system errors
2.7. Vendor Compliance/ Vendor Performance
Streamline and standardize the internal procedures and supplier compliance for dealing with vendors
Associate consumer data to category management (Category performance, Nielsen Operating Statistics)
III. Key Job Description:
Develop and implement category strategy and plan to achieve sales and profit targets
Negotiate with suppliers on trading terms, marketing activation and trading income and maintain good business relationship with suppliers
Do market research and analyze consumer trends, competitors to identify opportunities and adjust category strategies accordingly
Analyze sales data and key performance indicators to identify opportunities for improvement and make data-driven recommendation
Monitor inventory levels and ensure alignment with sales forecasts, working closely with the supply chain team to have sufficient stock level
Create promotional plans to drive category sales
Coordinate effectively and support to cross-functional teams to ensure the successful execution of category strategy and related task
Other tasks are as assigned by Line Manager
Job Requirement
Bachelor’s degree in business or related field is preferred
Minimum 6-8 years’ working experience in Retail merchandising and at least 2 year at the same position
Good at English and computer skills
Quick learning, willing to take up challenges
Outstanding communication skills
Able to work independently, possess a high level of responsibility and commitment
Strong at Leadership and team work skills
More Information
Degree:
Bachelor
Age:
Unlimited
Job type : Permanent
Salary:
Competitive
Company Overview
Circle K Việt NamContact person: Phòng Nhân sự
http://www.circlek.com.vn/
Thành lập từ 2008, Circle K tự hào là chuỗi cửa hàng tiện lợi quốc tế đầu tiên tại Việt Nam với mạng lưới cửa hàng rộng khắp. Chúng tôi luôn nỗ lực trở...Detail
Thành lập từ 2008, Circle K tự hào là chuỗi cửa hàng tiện lợi quốc tế đầu tiên tại Việt Nam với mạng lưới cửa hàng rộng khắp. Chúng tôi luôn nỗ lực trở thành nơi mua sắm và làm việc tốt nhất, mang đến môi trường làm việc chuyên nghiệp trong ngành bán lẻ năng động, đầy thách thức và cơ hội này.
Tại Circle K, mỗi nhân viên không chỉ đơn thuần là một thành viên của đội ngũ, mà còn là một mắt xích quan trọng góp phần tạo nên sức mạnh và sự gắn kết của tổ chức. Cho dù đang làm việc tại cửa hàng hay văn phòng, mỗi cá nhân đều đóng một vai trò quan trọng trong việc phát triển và thúc đẩy sự thành công của công ty.
Với văn hóa "UPDATE" Circle K không chỉ là nơi làm việc mà còn là nơi nuôi dưỡng nhân tài và phát triển chuyên nghiệp. Chúng tôi cam kết tạo ra một cộng đồng làm việc tích cực, minh bạch, linh hoạt và năng động, nơi mọi người được khuyến khích đề xuất ý kiến, đưa ra các cải tiến trong quá trình vận hành, đồng thời được phát triển chuyên môn và kỹ năng. Chúng tôi luôn tôn trọng và ghi nhận sự đóng góp của nhân viên đối với sự phát triển của công ty.
Sự phát triển và thành công của nhân viên không chỉ là ưu tiên hàng đầu mà còn là chìa khóa quan trọng giúp chúng tôi xây dựng một tổ chức vững mạnh và bền vững.