Thông báo

Vui lòng đăng nhập để thực hiện chức năng này

Đăng nhập bằng

Data Analyst (Workforce Management Analyst_Call Center)

CÔNG TY TNHH TRANSCOSMOS VIỆT NAM
Ngày cập nhật: 29/08/2024

Thông Tin Tuyển Dụng

Phúc lợi

  • Chế độ bảo hiểm
  • Du Lịch
  • Chế độ thưởng
  • Chăm sóc sức khỏe
  • Đào tạo
  • Tăng lương

Mô tả Công việc

1. Forecasting

  • Perform analysis and forecast volumes – Day of the month / Day of the week / Hour of the day
  • Perform Headcount forecast based on the volume received/EWS/Training throughput

2. Rostering & Scheduling

  • Prepare rosters and schedules as per the volume forecasted
  • Monitor attendance and schedule adherence
  • Prepare intraday reports on staff attendance
  • Ensure Login Adherence
  • Reconcile attendance with employee login hours against schedule and Login/Logout report
  • Analyze AL submissions and approve/deny based on their effect on operations
  • Manage changes to scheduling to ensure adequate daily resource coverage

3. Performance Management

  • Maintain data required for measuring the agent performance in the defined format (PBI, Excel, etc.)
  • Perform KPI ranking for employees based on the grids / parameters for the LOBs 4. MIS and Reporting
  • Prepare and publish productivity/quality report for employees (PBI)
  • Prepare TL Dashboard – Team performance by supervisors for managers’ review
  • Maintain tracker with list of employees with their status (active/inactive), client account, contact details
  • Any other Internal or Client reports as agreed with Operations

5. Billing

  • Provide and consolidate data required for preparing Minutes of Acceptance (Login hours/Attendance/OT/Volume)
  • Calculate the unit/headcount as per client approved Email/Contract
  • Check and prepare Bonus & Penalty (if applicable)
  • Send billing data to Operations/Client for review/approval
  • Compliance
  • Alert Operations when client account isn't deleted in a timely manner (upon employee's resignation)
  • Alert Operations or higher-level management upon finding frauds
  • Communicate with management and operations team to ensure compliance with company standards

Yêu Cầu Công Việc

  • Call Center knowledge – especially Customer Services operational metrics
  • Workforce Management in Call center knowledge - Forecasting, Rostering, Scheduling
  • Ability to use Power BI, SQL and Microsoft Office (Word, Excel and PowerPoint)
  • Researching, Planning, Reporting, Presentation, Communication
  • Problem solving mindset
  • Logic and critical thinking mindset
  • Attention to details
  • Willing to learn and open to new ideas/areas
  • Basic English communication skill

Thông tin khác

  • Bằng cấp: Cao đẳng
  • Độ tuổi: Không giới hạn tuổi
  • Hình thức: Nhân viên chính thức
  • Thời gian thử việc: 2 months
  • Thời gian làm việc: (8h30 - 17h30) Mon – Fri, and Saturday (8h30 - 12h30)
  • Phúc lợi:

    Position promotion, salary increase: once/year
    13th month salary
    Insurances followed Vietnamese Labor Law

  • Ngày nghỉ: 12 days
  • Lương: 12 Tr - 20 Tr VND

Giới thiệu về công ty

CÔNG TY TNHH TRANSCOSMOS VIỆT NAM

https://transcosmosvietnam.talent.vn/Qui mô công ty: 1.000-4.999
Gia nhập thị trường Việt Nam vào năm 2014 với trụ sở chính ở Hà Nội, transcosmos (TCV) đã góp phần nâng tầm cho thị trường BPO Việt Nam. Với sự phát triển...Chi tiết

Data Analyst (Workforce Management Analyst_Call Center)

CÔNG TY TNHH TRANSCOSMOS VIỆT NAM

Nhận email việc làm tương tự

Tạo thông báo việc làm tương tự với việc làm này.

Thông Tin Tuyển Dụng
Các công việc tương tự

Giới thiệu về công ty

CÔNG TY TNHH TRANSCOSMOS VIỆT NAM

Thông Tin Tuyển Dụng

Data Analyst (Workforce Management Analyst_Call Center)

Địa điểm

Hỗ Trợ Ứng Viên: (84.28) 3822-6060 hoặc (84.24) 7305-6060
In Partnership with