The Talent Acquisition Manager is responsible for workforce recruitment planning; recruitment and selection of all level positions; recruitment budget management; recruitment team management and leadership for excellent performance.
A. FORECAST & PLANNING
Forecast recruitment for each project's needs and make appropriate recruitment plan.
Plan the resourcing budget and manage the resourcing expenses.
Conduct recruitment sourcing plan/ activities to build up the company brand and strengthen the candidate pool.
B. TEAM MANAGEMENT
Supervise & lead TA team to deliver qualified recruitment services to hiring departments.
Manage team's performance (hiring fulfillment, SLA, quality of hiring, hiring cost) and propose appropriate action plan to ensure hiring fulfillment meets business needs.
Manage the implementation of the recruitment process/ procedures/ policies with consistency & standard.
Develop team by coaching, training, inspiring & fostering learning agility, following the performance of each member, coaching members, and building up the succession plan.
C. TALENT ACQUISITION
Create and implement end-to-end candidate hiring processes to ensure a positive experience.
Plan interview and selection procedures, including screening calls, assessments, and in person interviews.
Form close relationships with hiring managers to ensure clear candidate/interviewer expectations.
Consult/ advise the Hiring Manager on any problems related to recruitment activities to maintain good relationships with the Hiring Department.
Job Requirement
Bachelor’s degree in human resources or a related field.
Minimum 1 year of experience in the same role, with a proven track record of success in mass recruitment.
Minimum 7 years of experience in the Recruitment field.
Excellent verbal and written English communication skills.
Experience in operations management is a significant advantage, especially in the BPO industry.
Strong knowledge of Applicant Tracking Systems (ATS).
Ability to manage multiple priorities and work effectively in a fast-paced environment.
Strong interpersonal skills and the ability to build and maintain relationships with internal and external stakeholders.
More Information
Degree:
Bachelor
Age:
Unlimited
Job type : Permanent
Working time: Monday - Friday & Bi-weekly Saturday, from 8 AM - 5 PM
Benefit:
Promotion opportunities.
Periodical bonus: Twice/year; Salary increase: Once/year.
13th month salary.
Insurances followed Vietnamese Labor Law.
Personal Insurance Package (Bao Viet).
Periodical health check-up once/ year.
Bonuses, gifts for Holidays.
Salary:
Competitive
Company Overview
CÔNG TY TNHH TRANSCOSMOS VIỆT NAMContact person: Talent Acquisition Team
Gia nhập thị trường Việt Nam vào năm 2014 với trụ sở chính ở Hà Nội, transcosmos (TCV) đã góp phần nâng tầm cho thị trường BPO Việt Nam. Với sự phát triển...Detail
Gia nhập thị trường Việt Nam vào năm 2014 với trụ sở chính ở Hà Nội, transcosmos (TCV) đã góp phần nâng tầm cho thị trường BPO Việt Nam. Với sự phát triển ổn định và chất lượng được đảm bảo từ việc kế thừa các quy chuẩn từ tập đoàn Nhật Bản, chúng tôi đã trở thành sự lựa chọn của hàng trăm khách hàng tại Việt Nam và đa quốc gia cho các lĩnh vực: Contact Center, Digital Marketing, Engineering Transformation. Bước vào năm thứ 10, TCV đã có khoảng 2,800 nhân sự làm việc tại Hà Nội và thành phố Hồ Chí Minh.
Chúng tôi hiểu rằng "Nhân sự phù hợp" là tài sản quý giá nhất của các công ty BPO. Tại TCV, chúng tôi đang kiến tạo văn hóa tổ chức mà ở đó, nhân viên là yếu tố trung tâm, và chúng ta cùng nhau mang lại trải nghiệm tốt hơn cho nhân viên là mục tiêu được đặt lên hàng đầu.